(03548) 2-24-82     096 760 79 16  batcnubip@nubip.edu.ua   +380 096 760 79 16

 

ВІДОКРЕМЛЕНИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ

БЕРЕЖАНСЬКИЙ ФАХОВИЙ КОЛЕДЖ

НАЦІОНАЛЬНОГО УНІВЕРСИТЕТУ БІОРЕСУРСІВ І ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ УКРАЇНИ

        logo icon purple small logo icon purple small
 
A
A
A

ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ ПІДЛІТКІВ

інтернет залежність 1

СТАТИСТИЧНІ ДАННІ.

Під терміном «звичка» ми маю на увазі потяг суб’єкта до певного почуття задоволення. При цьому суб’єкту не вдається впоратися з цим поривом, він відчуває нав’язливе бажання чинити певну дію, яке може бути шкідливим як для самого суб’єкта, так і для оточуючих. Всі форми залежності, як і розглянутий нами випадок інтернет-залежності, характеризуються пошуком почуття задоволення, в даному випадку – при користуванні інтернетом. В результаті збільшується час, який витрачається на досягнення цього почуття. При цьому відсутність інтернету може бути рівносильне стресовій ситуації.

Дослідження фахівців з психічного здоров’я щодо інтернет-залежності почалися вже в 1996 році, але згоду в назві цього терміну, критерії та методи діагностування поки не досягнуто. Існує ряд термінів, пов’язаних з непомірним використанням інтернету: виникнення звикання до інтернету, патологічне використання інтернету, проблемне використання інтернету, інтернет-залежність.

Однак незважаючи на те, яка назва застосовується для опису феномена звички до інтернету, наявність залежності людини від інтернету не піддається сумніву. Залежність існує за умовою, якщо поведінка людини, що спрямована на досягнення почуття радості і на позбавлення від будь-якого психологічного вантажу, виходить з-під його контролю. Людина поступово перестає контролювати свою поведінку і тягу до інтернету, незважаючи на її негативні наслідки.

Така втрата контролю, що виникає у людини, що потрапила в інтернет-залежність, є безперечною. Вивчаючи статистичні дані останніх досліджень, а також згадуючи сучасну соціальну дійсність, в якій всі ми перебуваємо, ми переконуємося, що використання інтернету в сучасній Греції зрослося з повсякденним життям підлітків і прийняло колосальні масштаби. Тут варто навести статистичні дані дослідження, проведеного Науково-дослідним інститутом психічного здоров’я, щоб переконатися в справедливості сказаного. Дослідження показало, що один з чотирьох підлітків (24,3%), як мінімум, три години на день проводить за комп’ютером та інтернетом, при цьому у вихідні дні цей відсоток практично подвоюється і досягає 41%.

Учні середніх і старших класів присвячують багато вільного часу завантаженню музики з інтернету, завантаженню світлин, ігор і спілкування з друзями в соціальних мережах (Facebook, Twitter і т.д.). Відсоток збільшується в залежності від віку: 14,1% – 11 років, 25,8% – 13 років, 33,7% – 15 років. Результати відмінні і в залежності від статі: 26,8% – хлопчики, 21,9 – дівчатка. З 2006 по 2010 рік число підлітків, які проводять за комп’ютером не менш трьох годин щодня, збільшилася в чотири рази (з 5,7% до 21,7%).

Крім того, як мінімум, один з шести п’ятнадцятирічних підлітків виявляє ознаки залежності від користування інтернетом. 5,5% підлітків, особливо хлопчики, виявляють симптоми залежності від комп’ютерних ігор. Троє з п’яти п’ятнадцятирічних школярів (59,4%) проводять в інтернеті більше часу, ніж спочатку планують. Двоє з п’яти (42,3%) зізнаються, що постійно думають про інтернет, один з трьох (30,8%) використовує інтернет як спосіб відходу від своїх проблем і виходу негативних емоцій, таким як безнадія, почуття провини, стрес, депресія та ін.

Крім того, один з чотирьох (25,4%) підлітків відчуває, що повинен перебувати за комп’ютером все більше часу, щоб відчути себе задоволеним. Аналогічний відсоток підлітків говорить неправду своєї сім’ї або будь-кому іншому, щоб приховати кількість часу, який він провів за комп’ютером. Один з п’яти підлітків (19,7%) визнається, що має невдалі спроби контролювати, обмежити або припинити використання інтернету, в той час як один з шести (16,8%) піддав небезпеці важливу складову свого життя (відносини з близькими, роботу, навчання) через надмірне використання інтернету. Все висловлене підтверджується останніми дослідженням «Safer Internet 2008» для Греції, згідно з яким троє з десяти грецьких батьків не перебувають поруч з дітьми, коли ті «сидять» в інтернеті, і 35% грецьких батьків ніяк не обмежують користування дітей інтернетом.

Навпаки, тільки один з десяти батьків забороняє скачування музики, фільмів та ігор. Згідно з іншим міжнародним дослідженням, 74,4% опитуваних дітей відповідають, що мають доступ в інтернет в будь-який бажаний час без будь-яких обмежень, а 9,7% зізнаються запитальнику – не батькам – що піддавалися нападкам педофілів в чаті, email і в різних соціальних мережах. Примітно, що, згідно з міжнародними дослідженнями, середнім віком першого знайомства з порнографією вважається одинадцять років. Найбільше споживання порнографії відбувається у віці 12 – 17 років, при цьому сто тисяч інтернет сайтів пропонують величезну кількість дитячої порнографії.

80% підлітків у віці 15 – 17 років зізнаються, що не раз спостерігали в інтернеті сцени сексуального насильства. 90% дітей у віці 8 – 16 років дивилися порнографічні фільми, роблячи шкільні домашні завдання. Крім дослідження сайтів порнографічного змісту, діти часто вчаться азартним іграм, схиляються до прийому наркотиків, беруть участь в травмонебезпечних іграх і навіть доходять до самогубства. Мережеві ігри, багаті насильством, розвиваючі ненависть, садизм і прагнення до смерті, також представляють величезну небезпеку.

Крім того, за допомогою інтернету можуть здійснюватися різні дії порнографічного характеру. Молоді люди відвідують відповідні сайти, купують різні товари в sex shop, знайомляться з жінками легкої поведінки і розбещеними людьми.

На підставі наведених даних стає ясно, що залежність молоді від інтернету несе серйозну загрозу для її психічного та фізичного здоров’я. Активне вивчення наслідків непомірного і безконтрольного використання підлітками інтернету дозволяє зробити висновок, що терапевтичний підхід до даної проблеми стосується не тільки психологів, психіатрів, соціальних працівників та інших фахівців з психічних захворювань людини.

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ



Платформа MOODLE


Електронна бібліотека


Щоденний розклад занять